منتديات الملكة سما
منتديات الملكة سما
منتديات الملكة سما
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات الملكة سما

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

( اللَّهُ لا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلا نَوْمٌ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَلا يَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ ) [البقرة:255]

هل انت صايع ؟ تعالى وانا اعلمك ^__^

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
إنا لله وإنا اليه راجعون
....
....
إنا لله وإنا اليه راجعون

هل انت صايع ؟ تعالى وانا اعلمك ^__^ Empty
مُساهمةموضوع: هل انت صايع ؟ تعالى وانا اعلمك ^__^   هل انت صايع ؟ تعالى وانا اعلمك ^__^ Emptyالإثنين أغسطس 15, 2011 10:57 pm

[u]
هل انت صايع ؟؟ تعالى وانا اعلمك ^__* biggrin

حذرنا الكبار _ واحنا لسا عيال _ من مفهوم الصياعة بشكل عام .. ومن خطورة ان نصبح ( عيال صايعة ) يعني مثلا التأخر في العودة إلى المنزل بعد المدرسة تديك هدية جميلة وهي السؤال الجوهري .. فين كنت يالا يا صايع ؟؟ .. ولو مثلا كنت بتتكلم بالموبايل بالساعات بتكسب الهدية انو يتقلك .. اقفل السماعة يا صايع بتكلم مين بئالك ساعة .. ولو كنت عالنت وواخدها ضحك وفرفشة بتكسب الهدية انو يتقلك كفاية نت يا صايع يا ريتك حافظ دروسك زي ما انتا حافظ المواقع عالزفت دا .. (( ودي بتحصل معايا كتير على فكرة biggrin )) وتكثر وتكثر وتكثثثر الأفعال التي تكسبك الهدية العظمي __ يا صايع __ متل الرسوب نهاية العام .. الرخامة الزايدة عن حدها .. انك تضرب الجرس وتهرب بس للاسف متكنش سريع كفاية ويلقطك صاحب البيت ( يخرابي 039fff ) وكتير غيرها 010

وكان لقب صايع لقب بيتخاف منه وبينهرب منه لدرجة انه مكنتش تمشي مع حد من حارتك لو كان شايل اللقب دا ( عيل صايع )

ولكن مع مرور الوقت حصلت حاجة بجد غريبة .. لم تعد كلمة صايع شتيمة clap بالعكس دي اصبحت وسام يحمله الكثيرون بإفتخار ashtatn ولم يعد الصايع هو الشخص ( الي مش متربي الي نازل قلة ادب ليله نهاره ) لانو دا مبقاش اسمه صايع دا بقى اسمه مغفل .

ولقب صايع لم يعد مقصورا على الأشخاص بل اصبح هذه الكلمة تطلق على عدد من الأشياء أيضا .

_ يعني مثلا جهاز الموبايل الي فيي كل الامكانيات وكل حاجة انتا محتاجها يبقى دا اسمه .... موبايل صايع .

_ ممكن تلاقي البوم مصمم لمطرب بطريقة صايعة ومحطوط بحتة صايعة .

_ ممكن تلاقي فلم نهايته نهاية غير متوقعة تبقى دي نهاية صايعة
والسيناريست الي كاتبه يبقى دا اسمه سيناريست صايع reading

** أستطيع الآن وأنا ضميري مرتاح أن اشجعك ( انتا وهوا ) ( وانتي وهيا ) أن تكونو صايعين بمعناها الجديد . good

ولكن انتبهو فللصياعة بمفهومها الجديد آدابا يجب الإلتزام بها smailes6

* الصايع عمره ما يقول عن نفسه ( انا صايع ) يعني بزمتكو عمركو شفتو واحد زكي بيقول انا زكي يجماعة ؟!! no

* الصايع هو الي بيعرف حتة عن كل حاجة . yatara

* الصياعة ان بالك يبقى طويل smailes106 . ومتتكلمش قبل ما تفكر smailes85 _ خصوصا لو كنت من النوع العصبي offf _ ومتبداش الغلط . ومتردش على الي بيستفزك punish22 . وتسامح الشخص الي انتا ممكن تنتقم منه بسهولة . smailes17

* الصياعة انك متكررش نفس الغلط مرتين . 403997[1]

* الصياعة انك تدي كل واحد حقة , وتعرف قيمة الي قدامك .
242305[1]

وفي آداب كتيرة للصياعة الجديدة بس الدور على الشاطر الي فهم انا بقصد ايه بالمفهوم الجديد دا عشان يستنتجها .

وكدا يحلوين هكون خلصت رخامة .. اااصدي صياعة واسيبكو على خير بازن الله roor

الملكة سما
صـــاحبة المـنتدى

صـــاحبة المـنتدى
الملكة سما

هل انت صايع ؟ تعالى وانا اعلمك ^__^ 2812_md_13329218931

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صايع ؟ تعالى وانا اعلمك ^__^   هل انت صايع ؟ تعالى وانا اعلمك ^__^ Emptyالثلاثاء أغسطس 16, 2011 5:16 am

هههههههههههههههههههههههههههه حللتى مفهوم الصياعه بالطريقه الحديثه كوكى بس انا مش معاكى بتمنى يتغير المفهوم ده ونرجع لكلامنا الصح والمحترم بلاش نجرى ولا الموضه والكلام الروش الطحن الجديد الى مبقاش له معنى واضح مشكوورة حبيبتى على موضعك ده موضوع عام واتمنى الجميع يتناقش فى
إنا لله وإنا اليه راجعون
....
....
إنا لله وإنا اليه راجعون

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صايع ؟ تعالى وانا اعلمك ^__^   هل انت صايع ؟ تعالى وانا اعلمك ^__^ Emptyالثلاثاء أغسطس 16, 2011 3:44 pm

ههههههههههه هو عشان كدة عملت الموضوع دا عشان يتغير مفهوم الصياعة ويبطل مفهوم مش كويس عشان كل واحد يتغير للاحسن ولو هو اتغير للاحسن يبقى اسمه صايع بالمعنى الجديد يعني حاجة كويسة .
تسلمي على مرورك الجميل يا عسل والله منوراني bye1
الملكة سما
صـــاحبة المـنتدى

صـــاحبة المـنتدى
الملكة سما

هل انت صايع ؟ تعالى وانا اعلمك ^__^ 2812_md_13329218931

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صايع ؟ تعالى وانا اعلمك ^__^   هل انت صايع ؟ تعالى وانا اعلمك ^__^ Emptyالثلاثاء أغسطس 16, 2011 4:18 pm

بردوو هيتغير لصايع جديد ههههههههههههه انا عاوزه اشيلها اصلا الكلمة دى هههههههههههههههههه
إنا لله وإنا اليه راجعون
....
....
إنا لله وإنا اليه راجعون

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صايع ؟ تعالى وانا اعلمك ^__^   هل انت صايع ؟ تعالى وانا اعلمك ^__^ Emptyالثلاثاء أغسطس 16, 2011 5:36 pm

ههههههههههههه خلاص من عيوني ي عسل قوليلي كلمة بديلة وانا احطهالك

هل انت صايع ؟ تعالى وانا اعلمك ^__^
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» ليه جيلنا صايع
» تعالى جاوب ومن غير تردد
» سيب وانا اسيب - موقف جامد
» الحقيقه انك معايا وانا مش معاك
» ليلى انتى وانا سكونك